۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

۷ اشتباه عادی در انتخاب کلمات کلیدی سایت

رامین محمودی

۸

۱

۳ ۰۰۰۰

در مقالات گذشته هم اشاره کردیم که تحقیق و بررسی کلمات کلیدی باید اولین مرحله از هر روش هدف دار سئو باشه. انتخاب کلمات کلیدی که می خواین براشون رتبه ای در موتورهای جستجو به دست بیارین، اولین و مهم ترین مرحله ایه که باید در نظر داشته باشین.

با اینحال، تحقیق درباره کلمات کلیدی می تونه کار بسیار خسته کننده ای باشه. حال سوال اینجاس که موقع تحقیق و تحقیق کلمات کلیدی باید از چه اشتباهاتی دوری کنین؟ در این مقاله می خوایم اشتباهات رایجی که افراد موقع تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی انجام میدن رو براتون توضیح بدیم. با دوری از این خطاها می تونین روش هدف دار دقیقی واسه تحقیق کلیدواژهای خود در پیش بگیرین.

بررسی کلمات کلیدی رو به درستی انجام نمی دین

انجام درست تحقیق کلمات کلیدی می تونه کار سختی باشه. شایدً تصور می کنین احتیاجی به تحقیق گسترده و عمیق در این مورد ندارین و تنها لازمه بدونین که مخاطبان شما چی رو جستجو می کنن، اینطور نیس؟ اما اشتباه نکنین. بهتره وقتی رو واسه شناخت مخاطبان و زبون محاوره شون اختصاص بدین. باید بدونین مشتری هاتون از چه زبانی و از چه عباراتی استفاده می کنن؟

نتیجه تحقیق کلید واژه ها باید لیستی گسترده و کامل از کلمات و عباراتی باشه که می خواین در یافته های جستجویشان رتبه بالا داشته باشین. حتماً (بازم تاکید می کنم، حتماً) در فواصل وقتی مشخص فهرست خود رو بروزرسانی کنین چون در طول زمان نه فقط مخاطباتون، بلکه نیازای تجاری تون هم تغییر می کنن و شما باید تمرکز خود رو روی اونا بذارین. این تغییرات ممکنه روی روش هدف دار کلمات کلیدی شما اثر داشته باشه.

کلمات کلیدی غیر عادی رو هدف می گیرین

تلاش کنین روی کلمات کلیدی عادی و واقعی سرمایه گذاری کنین. بعضی از بخشای کاری بسیار رقابتی هستن. به دست آوردن رتبه های بالا در بخشایی که رقابت بالایی دارن، بسیار سخته. اگه در شروع کار سئو قرار دارین نباید روی کلمات کلیدی رقابتی تمرکز کنین، عوضش می تونین کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) رو انتخاب کنین که شانس به دست آوردن رتبه در اونا بیشتره (کلمات کلیدی طولانی معمولاً نسبت اندازه تبدیل شون بیشتر از کلمات کلیدی اصلیه).

مثلا، اگه سایتی با موضوع تناسب اندام دارین به دست آوردن رتبه های بالا واسه واژه “تناسب اندام” خیلی سخت میشه. به این فکر کنین که چه جنبه ای از وبلاگ یا سایت شما منحصر بفرده و تلاش کنین واسه اون موضوعات رتبه ای به دست بیارین. شاید شما در حال نوشتن مطلبی با موضوع تمرینات مربوط به تناسب اندام واسه افراد بازنشسته هستین. در این شرایط، به کار گیری کلمات کلیدی طولانی مانند تناسب اندام واسه افراد بازنشسته می تونه روش هدف دار فوق العاده ای باشه. در اینجور شرایطی باید به دنبال کلمات و عباراتی مثل تناسب اندام واسه سالمندان یا تناسب اندام واسه بزرگسالان بگردین و واسه اونا تولید محتوا کنین.

اگه در بخش کاری خود سابقه زیادی دارین و در حال کسب رتبه های بالا واسه کلمات کلیدی طولانی هستین، می تونین بعضی از کلیدواژهای رقابتی رو هم هدف بذارین. یادتون باشه رتبه بندی واسه کلمات کلیدی اصلی باید بخشی از راه هدف دار دراز مدت تحقیق کلمات کلیدی تون باشه.

از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده می کنین

کلمات کلیدی که هدف قرار می دید باید با کوئریایی که مشتریان به دنبالش هستن، برابر باشه. همیشه باید از زبون و لحنی استفاده کنین که مخاطباتون استفاده می کنن. فرض کنین در حال فروش پوشاک مجلسی هستین. شاید در بازاریابی سنتی این لباسا با عنوان لباس مجلسی معروف باشن. با این حال، ممکنه کاربران اینترنت از این عبارت در جستجوهای خود استفاده نکنن و کلمه دیگری مانند لباس شب رو جانشین اون کنن. پس باید بدونین مخاطباتون از چه واژه هایی واسه جستجوی نیازای خود استفاده می کنن.

به جای دقیق شدن و فوکوس کردن روی کلمات جمع روی کلمات مفرد تمرکز دارین

باید حواستون باشه که کلمات کلیدی هدفتون، به شکل جمع هستن یا مفرد. اگه دوست دارین واسه یه کلمه جمع، رتبه ای در موتورهای جستجو داشته باشین؛ باید بررسی این موضوع رو مورد توجه بذارین. این مورد رو می تونین خیلی راحت در گوگل ترن بررسی کنین. به کار گیری کلمات به شکل جمع یا مفرد، به روش هدف دار کاری شما بستگی داره.

به دنبال کلیدواژهایی هستین که ترافیک خاصی ندارن

کلمات کلیدی دم دراز (یا همون طولانی) بهترین و عالی ترین روش واسه شروع روش هدف دار کلید واژه هاست. این کلمات ترافیک کمتری دارن، اما شانس بیشتری واسه تبدیل کاربر به مشتری دارن. با اینحال، اگه کلید واژه ای که مورد استفاده قرار می دید بسیار خاصه و هیچ ترافیکی واسه اون وجود نداره، مطمئن باشین هیچ کمکی به سئوی شما نمیکنه. پیشنهاد می کنیم در اول مطمئن شید کلمات کلیدی طولانی رو هدف قرار می دید که دست کم ترافیکی دارن!

آزمایش کلمات کلیدی رو فراموش میکنین

اگه می خواید واسه یه کلید واژه خاص رتبه ای در یافته های جستجو به دست بیارین، بهتره روند رتبه بندی خود رو آزمایش کنین. شما باید بدونین که جستجو کنندگان محتوای شما رو در یافته های جستجو پیدا می کنن یا خیر. واسه انجام اینکار باید بعضی وقتا در موتور جستجوی گوگل دقیقاً کلید واژه تون رو وارد کنین و یافته ها رو بررسی کنین. فقط کافیه به دنبال صفحه سایت خود در یافته های جستجو باشین. اگه جایگاه سایت خود واسه یه کلید واژه رو آزمایش نکنین، نمی تونین بفهمین که باید روی کلمات کلیدی رقابتی سرمایه گذاری کنین یا وقت خود رو صرف کلمات کلیدی طولانی کنین.

در هر پست تنها روی یه کلید واژه تمرکز می کنین

اگه یه محتوای خوب و مناسب واسه وبلاگ خود می نویسید، بهتره به دنبال کسب رتبه واسه چند کلید واژه جور واجور باشین. اگه می تونین اینکار رو انجام بدین، لحظه ای لفتش ندید.

نتیجه گیری

انجام تحقیق و تحقیق روی کلمات کلیدی به زمان زیادی نیاز داره. بخاطر این، دادن زمان کافی واسه انجام اون خیلی مهمه. هم اینکه، شما باید بدونین به دنبال رتبه بندی واسه چه کلماتی هستین. از اشتباهاتی که در این مقاله بیان شد، دوری کنین تا بتونین روش هدف دار خود رو به صورت دقیق اجرا کنین.

با امید به اینکه این مقاله بتونه در انتخاب درست کلمات کلیدی و چگونگی اجرا روش هدف دار اون به شما کمک کنه. بی صبرانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. هم اینکه اگه در مورد آموزش سئو با مشکلی روبرو هستین، اونو از راه بخش دیدگاه با ما در میان بذارین. ما در سریعترین زمان به سوالات شما جواب میدیم.

مشکلی

موضوعات مرتبطسئو و بهینه سازی سایتکلمات کلیدی

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

 

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.

پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیه؟

کلمات کلیدی و اهمیت اون در سئو سایت

به چه دلیل باید روی چند کلید واژه تمرکز کنین؟

بررسی کارکرد و رفع خطاهای نقشه سایت