۶ راه برای تمیز کردن استراتژی بازاریابی دیجیتال خود

دنیای بازاریابی دیجیتال همیشه در حال تحول است و شما همیشه استراتژی خود را اجرا می کنید. شما از کمپین های جدید الهام می گیرید ، تغییرات لحظه آخری را ایجاد می کنید ، و از مشتریان خود بازخورد دریافت می کنید که باعث می شود هر پست ، ویدیو و ایمیل را تغییر دهید. نتیجه ممکن است آشفتگی بی نظم و مبهم باشد.

آیا مشاهده تصویر بزرگ استراتژی بازاریابی دیجیتال خود دشوار است؟ فایده ای ندارد زیرا بهترین برنامه ها روی اهداف و معیارهایی است که بیشترین اهمیت را برای شرکت شما دارند. علاوه بر این ، بهترین استراتژی ها در بین سیستم عامل ها یکپارچه شده و یک برند پایدار را ایجاد می کنید که مشتریان شما بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وقت آن است که کمی تمیز کردن بهاری را انجام دهید. درست همانطور که کمد خود را تمیز می کنید ، می توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تمیز کنید. در پایان ، شما یک بخش بازاریابی چالاک تر خواهید داشت که دید روشنی برای پیشبرد شرکت شما دارد. در اینجا آمده است:

۱ ٫ روی معیارهای کلیدی خود تمرکز کنید

استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید با اهداف و معیارهای کلیدی که آنها را منعکس می کند ، هدایت شود. اهداف یک شرکت همیشه تغییر می کند ، بنابراین شانس تغییر اهداف شما از آخرین باری که استراتژی دیجیتالی خود را پاک کردید تغییر کرده است.

تمام اهداف و معیارهای کلیدی خود را در یک مکان جمع آوری کنید ، بنابراین یک حس کلی از دستاوردهای مورد نظر خود را در سال آینده کسب خواهید کرد. در صورت امکان ، از معیارهای غرور و غرور مانند پیروان اینستاگرام خودداری کنید ، مگر اینکه بتوانید نشان دهید که آنها با دستیابی به آنچه در واقع برای تجارت شما مهم است – مانند تبدیل ، ارتباط نزدیکی دارند.

همچنین ، حتماً جدول زمانی واقعی را با اهداف خود درج کنید. اگر هدف فوق العاده است ، مانند “ایجاد ده پست وبلاگ با محتوای سنگ بنای” ، سعی کنید هدف را به قطعات کوچکتر بریزید تا بتوانید پیشرفت خود را در طول سال آینده دنبال کنید. آن تاریخ ها و اهداف کوچکتر را در تقویم محتوای خود بگنجانید. به این ترتیب ، اگر به پشت سر بزنید ، سریعتر متوجه خواهید شد و فرصتی برای تسویه حساب خواهید داشت.

۲ All تمام استراتژی های دیجیتالی خود را جمع کنید

اکنون که می دانید برای چه هدفی باید هدف گذاری کنید ، باید در مورد ابزارهایی که استفاده می کنید ، تأمل کنید و اگر آنها همچنان اهداف شما را پیش می برند. لیستی از استراتژی ها و سیستم عامل هایی که برای پخش پیام بازاریابی دیجیتالی خود استفاده می کنید ، ایجاد کنید ، از جمله:

     

  • بازاریابی ایمیل
  •  

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی محتوا

     

  • سئو
  •  

  • وب سایت شما
  •  

  • وبینارها و رویدادهای زنده
  •  

  • وبلاگ نویسی
  •  

  • پادکستها
  •  

  • کانال های رسانه های اجتماعی

استراتژی های رسانه ای دیجیتال گسترده تر ممکن است شامل چندین وبلاگ ، کانال های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر باشد. ارزیابی ROI شما برای هر یک از آنها مهم است. آیا تلاشهای سئو شما کلمات کلیدی در سطح ۱ را به دست آورده است ، و اگر نه ، چرا نه؟ آیا تلاش های اینستاگرام شما منجر به فروش شده است؟ هنگامی که شما بهار را تمیز می کنید ، زمان خوبی برای سرمایه گذاری در تحقیقات بازار برای ارزیابی بهتر تلاش های شما است.

سرمایه گذاری

۳ Each هر استراتژی را در برابر اهداف خود بررسی کنید

ارزیابی بسیاری از استراتژی های بازاریابی دیجیتال آسان است. یا ایمیل های شما بیشتر باز می شود ، و خوانندگان پیوندهایی را به سایت شما دنبال می کنند ، یا اینگونه نیستند. یا در رتبه بندی بالاتر برای کلمات کلیدی انتخاب شده هستید ، یا زمینه را گم کرده اید. شاید از نحوه راهبردهای خود شگفت زده شوید ، اما حداقل اکنون شما آگاه هستید و می دانید کجا باید سرمایه گذاری بیشتری کنید.

از طرف دیگر ، ارزیابی رسانه حضور اجتماعی شما بسیار دشوار است. دریافت لایک بیشتر در فیس بوک لزوماً به فروش یا حتی کلیک به وب سایت شما منتقل نمی شود.

بنابراین چگونه عملکرد خود را در رسانه های اجتماعی تحلیل می کنید؟

     

  • دستیابی: شما همیشه می خواهید که پست های شما به مخاطب مورد نظر شما برسد ، بنابراین گسترش دسترسی نشانه خوبی از حرکت در جهت صحیح است.
  •  

  • کلیک: بسیاری از افراد بدون مراجعه به وب سایت شما یا درگیر شدن با نام تجاری شما از روی سیستم عامل ، به پست های توییتر پاسخ می دهند یا در فیس بوک اظهار نظر می کنند ، بنابراین پیگیری کلیک ها بیشتر از لایک یا حتی اشتراک گذاری ضروری است.
  •  

  • عکس العمل عاطفی: در فیس بوک ، ارزیابی اینکه طرفداران شما درباره پست شما چه احساسی دارند ، آسان است زیرا می توانند با کلیک بر روی “عصبانی” یا “وای” ، احساسات خود را مرتب کنند. در سکوی دیگرممکن است ، نسبت بین نظرات و اشتراک ها مفید واقع شود. به طور کلی ، نظرات بسیاری و تعداد کمی از اشتراکات ، اخبار بد است.
  • عصبانی